Alkohol a odchudzanie i treningi

/ / Aktualności

Nie stanowi tajemnicy fakt, że alkohol jest trunkiem, który bardzo często pojawia się przy okazji różnych imprez czy weekendowych wyjść ze znajomymi. Mimo że spożywany sporadycznie i w niewielkich ilościach nie wykazuje szkodliwego działania, to w nadmiarze ma fatalny wpływ na zdrowie. Spowolnienie metabolizmu, odwodnienie, zaburzenia świadomości to tylko niektóre skutki uboczne picia napojów wysokoprocentowych. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, jak alkohol wpływa na odchudzanie lub regularne treningi, powinieneś lepiej poznać jego właściwości.

Alkohol a odchudzanie – wszystko, co warto wiedzieć

Odchudzanie często wiąże się z ogromną zmianą sposobu odżywania. Rezygnuje się wówczas z niezdrowych nawyków oraz produktów, które stoją na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Niestety osoby podejmujące taki krok często pozwalają sobie na pewne odstępstwa, kiedy chodzi o alkohol na diecie. Uważają, że dzięki zdrowemu jedzeniu na co dzień, takie napoje nie wpływają na zrzucenie zbędnych kilogramów. W ten mit wierzy mnóstwo ludzi, którzy w efekcie mają bardzo duży problem ze schudnięciem.

Decydując się na dietę odchudzającą, warto przede wszystkim dowiedzieć się, co pić by nie przytyć. Mimo że wszelkiego rodzaju napoje zazwyczaj wydają się nieszkodliwe, często mają w sobie mnóstwo cukru, który w nadmiarze źle wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Co więcej, alkohol znacznie spowalnia metabolizm i wzmaga poczucie głodu. Widać to szczególnie po wypiciu piwa, które często sprawia, że pojawia się ochota na zjedzenie czegoś słonego, pikantnego lub o wysokiej zawartości tłuszczu. Większy apetyt w połączeniu z nieco zaburzonym postrzeganiem rzeczywistości powodują, że niezdrowe jedzenie nagle nie wydaje się niczym złym. Dlatego alkohol a odchudzanie to bardzo złe połączenie.

Zastanawiałeś się kiedyś, jak dużo kalorii ma alkohol?

Mnóstwo osób rezygnuje ze spożywania piwa czy whisky, kiedy dowiaduje się, ile alkohol ma kalorii. Wypicie kilku drinków któregoś z tych trunków często stanowi połowę dziennego zapotrzebowania kalorycznego, ale nie dostarcza organizmowi praktycznie żadnych wartości odżywczych. Z tego powodu podczas wyjść ze znajomymi lepiej całkowicie zrezygnować z piwa, szczególnie z ciemnego, które w 500 ml może zawierać nawet 340 kcal.

Jeśli zastanawiasz się, jaki alkohol na diecie możesz pić bez wyrzutów sumienia, warto rozważyć przede wszystkim białe lub czerwone wino wytrawne. Ten napój w niewielkich ilościach pozytywnie wpływa na pracę serca i nie jest zbyt tuczący. Idealnym rozwiązaniem dla osób dbających o figurę będą też napoje bezalkoholowe. Dzięki temu, że piwo 0% cieszy się coraz większą popularnością, powstają różnego rodzaju wina i whisky, które nie zawierają alkoholu, ale pozwalają delektować się wykwintnym smakiem. Dlatego, kiedy nie wiesz, co pić by nie przytyć, możesz śmiało sięgnąć po tego typu trunki.

O czym warto pamiętać, jeśli chodzi o uprawianie sportu i alkohol?

Alkohol ma wpływ nie tylko na efektywność odchudzania, ale też na skuteczność regularnych ćwiczeń. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jaki wpływ ma alkohol na treningi i dziwi się z powodu gorszej wydolności organizmu lub braku widocznych rezultatów w wyglądzie sylwetki. Dlatego należy pamiętać, że wszelkie trunki zawierające alkohol w większych ilościach mają działanie depresyjne, które negatywnie wpływa na motywację, refleks czy równowagę.

W kwestii takiej jak uprawianie sportu a alkohol nie można zapomnieć o odwodnieniu organizmu, które jest skutkiem spożywania napojów wysokoprocentowych albo piwa. Z tego powodu przed treningami lepiej całkowicie zrezygnować z picia trunków albo ograniczyć je do minimum i cały czas pić wodę. Inne dobre rozwiązanie stanowią piwa czy wina bezalkoholowe, które nie mają żadnego szkodliwego działania, jeśli chodzi o sport a alkohol.

Alkohol a bieganie – jaki wpływ na wydolność organizmu mają napoje wysokoprocentowe?

Negatywne skutki spożywania alkoholu widać przede wszystkim podczas treningów obejmujących bieganie. Pomijając odwodnienie i złe samopoczucie takiego zawodnika, warto wspomnieć o zaburzeniach koordynacji ruchowej oraz szybszym zmęczeniu. Po spożyciu większych ilości alkoholu organizm zachowuje się w taki sposób, jakby był zatruty – pojawia się osłabienie, a ćwiczący ma mniejsze zdolności do regeneracji. Dzieje się tak, ponieważ ludzkie ciało nie potrafi trawić tego typu trunków. Dlatego, jeśli zadajesz sobie pytanie „czy mogę pić jeśli uprawiam sport?”, odpowiedź powinna być negatywna. Co więcej, jeśli chodzi o alkohol a bieganie, sportowiec pod wpływem często nie potrafi szybko podejmować ważnych decyzji, przez co istnieje większe ryzyko porażki lub kontuzji.

Jakie są długoterminowe skutki spożywania alkoholu?

Sport a alkohol to złe połączenie nie tylko wtedy, gdy chodzi o spożycie poprzedzające trening. Regularne picie tego typu napojów ma bardzo duży wpływ na organizm, mimo że często trudno to zauważyć w porę. Niestety efekty takiego stylu życia są długofalowe, a pozbycie się ich wymaga dużej motywacji i samozaparcia. Jaki wpływ ma alkohol na treningi, kiedy pojawia się w diecie zbyt często?

Przede wszystkim zaburza metabolizm i zwiększa ilość odkładanego tłuszczu w ciele. To sprawia, że nie tylko alkohol na diecie utrudnia osiągnięcie wymarzonych celów. Sportowcy, którzy zazwyczaj dążą do redukcji tkanki tłuszczowej albo pragną utrzymać odpowiednią masę ciała, mogą mieć bardzo utrudnione zadanie.

Jeśli chcesz wiedzieć, z jakich jeszcze powodów połączenie sportu z alkoholem nie jest zalecane, warto wspomnieć o kontuzjach. Napoje wysokoprocentowe zwiększają ciśnienie krwi, przez co tkanki mięśniowe mogą mieć problem z szybką regeneracją. Stanowi to ogromne utrudnienie między innymi dla skuteczności rehabilitacji i często uniemożliwia powrót do pełnej sprawności.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *